Polski English Français
Belépés

Friss fórumbejegyzések

: Szasztok! Ha
valakit érdekel van
Parragi sportdobom a
80-as évekből!!!...
Téma: Tuning»
: Szia damo fater
nekem balos kuszob
meg jobbos kuszob
meg balo oldali első
hatso sarvedo
kelene Ilye...
Téma: Tuning»
: papikaja@freemail.hu...
Téma: Tuning»
: Elérhetőség?:-)...
Téma: Tuning»
: Bocsánat,a 125-öst
hosszú ő-vel
irtam.Csak tévedés
lehetett....
Téma: Tuning»
: Szevasztok
Klubtagok.Dámó fater
vagyok,és van néhány
125-ös
alkatrészem,és
karosszéria cuccom
eladó....
Téma: Tuning»
: Csuda egy fickó
vagy. Van bovdenes
is a kolega azt
kereste pár napja.
Nem kell aláfeküdni
nézd meg, ...
Téma: Kormányváltó-padlóváltó»
: Több féle is van?
Nem is tudtam. Ez
84-es, csuda tudja
milyen, még nem
feküdtem
alá. Amúgy nincs ...
Téma: Kormányváltó-padlóváltó»

Ki van itt?

Vendégek: 0
Tagok: 0
Összesen: 0

77. Genfi autószalon - 1. rész

Szerző: Roli
2007-03-12
Olvasók száma: 2749

Genf Beszámoló a 2007-es genfi autószalonról. Tudom, tudom, a téma erősen offtopik, sajnos egyetlen Polski sem volt. De azért szerintem minden autóbuzinak megdobogtatja a szívét a téma.

 

 

Ferrari F360 Modena Úgy esett, hogy mácius 11-én, egy szép napos vasárnap reggelen nekiindultunk megnézni, mit tartogat számunkra a 77. genfi autószalon. Gyönyörű napos idő, ideális útviszonyok. Várakozásom fokozásaként egy Ferrari szegődött utitársul, mely megalapozta a hangulatot egy egész napos autóbuzuláshoz.

Genfben a repülőtéren lehet jó sokat keveregni, főleg ha még félre is akarják vezetni az embert, akkor meg pláne. A Palexpo-tól (a kiállításnak helyet adó csarnok) nem messze van két parkoló, illetve van egy másik jóval messzebb. Nos, minden tábla ebbe a távolabbiba akart irányítani. De mi ellenáltunk, és sikeresen leparkoltunk az egyik közelebbi parkolóba. Itt már feltüntek az irdatlan nagy tömeg előjelei: iszonyat hosszú sor a parkolójegy árusító kasszánál. A parkoló és a kiállítás helyszíne között majdhogynem folyamatos ingajáratban jártak a buszok, így nem kellett feleslegesen várakozni, 3 perc múlva már a helyszínen is voltunk, és belevetthettük magunkat a 77. Genfi autószalon forgatagába.

A ruhatár mellett egyből a Fiat standja fogadott minket, ahol az új Bravo bemutatása folyt. A hostessek aktivitása említésre méltó. De igazából nem tudott felcsigázni a dolog, hiszen egy év múlva bárhol láthatunk ilyet, felesleges több szót vesztegetni rá. Egyébként kéne.

Fiat Bravo Fiat Bravo

Érdekességképpen egy régi Fiat 500-at csodálhattunk meg. Figyeljük meg a 60-as évekbeli puritán belsőt.

Fiat 500 Fiat 500

Következő stand az Alfa Romeo-é. 159, Alfa GT, diesel Spider, stb, nem nagyon érdekeltek, pedig jó kocsik. Viszont a C8 Competizione, névre keresztelt tanulmány annál inkább. Klasszikus forma, jól eltalált design, és a beltartalom se semmi: 4,7 literes, V8-as, 450 lóerős motor.

Alfa Romeo C8

Szemben mindjárt a Ford indít egy narancssárga Focus ST-vel, meg egy WRC-vel.

Focus ST

Meg íme itt van az új Mondeo is, ami személy szerint nekem tetszik, elfogadnám mondjuk akár első autónak is.

Mondeo

Meg itt van a Ford crossover koncepcióautója, az IOSYS X. Már tavaly, a 2006-os párizsi autószalonon bemutott tanulmány sosem fog szériaként visszaköszönni. Nagyon érdekes forma, előrefelé nyíló első ajtók, hátrafele nyíló hátsó ajtók, pici, bogárcsápra emlékeztetető visszapillantótükrök, szürke-narancs-fehér belső. Nekem személy szerint tetszett.

IOSYS X IOSYS X

Az Aston Martin standja egyike azoknak, amik üvegkerítéssel körbe vannak kerítve. Ennek köszönhetően az autók körül van tér, és lehet rendesen fotózni. Mint például ezt a sárga afrikai szopóbékát zöldre rúzsozott szájjal. Ha busman benszülött lennék, megpróbáltam volna pár nyílvesszőt a hátához dörgölni, mert minden bizonnyal halálos méreggel telt mirigyek vannak a bőre alatt. Aston Martin Vantage N24, a széria Vantage pályaversenyekre készített változata. 4,3 literes V8-as motor, 410 lóerővel, és mindössze 1300kg. Kéne.

Vantage Vantage

További Aston Martinok:

Aston martin AM AM

A Rolls Royce standjánál mindig nagy a tolonogás, sok a megrendelő, viszik ezt a népautót az emberek, mint a cukrot, gondolom azért. Az idén mindössze két darab autót állított ki a cég. A rivaldafényben a a Phantom Drophead Coupé fürdött:

RR

Hatalmas. De tényleg. 2,6 tonna, és állításuk szerint az egész karosszéria aluminiumból van. A gépháztetőt egy általános iskola menzáján fel lehetne használni, mint rozsdamentes pultot, ahol egyszerre egy fél marhát lehetne feltrancsírozni.

Minden részletéből a brit elegancia sugárzik ami egyszerre modern (lámpák) és egyszerre tradicionális. Figyeljük meg a hátrafele nyíló ajtót, - a mintát valószínűleg a Brit Nemzeti bank páncélszekrényének ajtajáról vették.

RR RR RR RR RR RR

A két úriember valószínüleg potenciális vásárlók lehettek, mivel a host nagyon kedvesen cseverészett velük.

A Dodge Demon concept kifejezetten tetszett. Agresszív tekintet, lendületes vonalak, és erős, de nem eszeveszett motor: mindössze 2,4 literes, 172 lóerős aggregát mozgatja. Kéne.

Dodge Dodge

A Mercedes-Benz egy igazi rikasággal indított: az 1886-os legelső Benz-zel.

MB

Aztán folytatta a sort egy AMG sportkocsival:

MB

Illetve egy külön teremben rejtegették a CL500-at, hét lakat alatt:

MB

Egyébként a Mercedes kapja az idei “legszimpatikusabb gyártó” címet. Egyrészt a promóciós anyagok minőségi és mennyiségi szempontból magasan verték a mezőnyt: osztályonként külön csoportosítva, keménykötéses albumokat osztogattak. Ezenkívűl ingyenbüfét üzemeltettek, ahol a megfáradt hiénák felfrissülésre lelhettek.

A Mercedes mellett – micsoda véletlen – volt kiállítva egy Maybach, földi halandók számára elérhetetlen luxuslimuzin.

Maybach

Álljunk meg egy kicsit pihenni, fújjuk ki magunkat. A kiállítás harmadát már bejártuk.

A következő részben: Morgan, Jaguar, Artega, Greeny és a Ladákok!