Úgy esett, hogy mácius 11-én, egy szép napos vasárnap reggelen nekiindultunk megnézni, mit tartogat számunkra a 77. genfi autószalon. Gyönyörű napos idő, ideális útviszonyok. Várakozásom fokozásaként egy Ferrari szegődött utitársul, mely megalapozta a hangulatot egy egész napos autóbuzuláshoz.
Genfben a repülőtéren lehet jó sokat keveregni, főleg ha még félre is akarják vezetni az embert, akkor meg pláne. A Palexpo-tól (a kiállításnak helyet adó csarnok) nem messze van két parkoló, illetve van egy másik jóval messzebb. Nos, minden tábla ebbe a távolabbiba akart irányítani. De mi ellenáltunk, és sikeresen leparkoltunk az egyik közelebbi parkolóba. Itt már feltüntek az irdatlan nagy tömeg előjelei: iszonyat hosszú sor a parkolójegy árusító kasszánál. A parkoló és a kiállítás helyszíne között majdhogynem folyamatos ingajáratban jártak a buszok, így nem kellett feleslegesen várakozni, 3 perc múlva már a helyszínen is voltunk, és belevetthettük magunkat a 77. Genfi autószalon forgatagába.
A ruhatár mellett egyből a Fiat standja fogadott minket, ahol az új Bravo bemutatása folyt. A hostessek aktivitása említésre méltó. De igazából nem tudott felcsigázni a dolog, hiszen egy év múlva bárhol láthatunk ilyet, felesleges több szót vesztegetni rá. Egyébként kéne.
Érdekességképpen egy régi Fiat 500-at csodálhattunk meg. Figyeljük meg a 60-as évekbeli puritán belsőt.
Következő stand az Alfa Romeo-é. 159, Alfa GT, diesel Spider, stb, nem nagyon érdekeltek, pedig jó kocsik. Viszont a C8 Competizione, névre keresztelt tanulmány annál inkább. Klasszikus forma, jól eltalált design, és a beltartalom se semmi: 4,7 literes, V8-as, 450 lóerős motor.
Szemben mindjárt a Ford indít egy narancssárga Focus ST-vel, meg egy WRC-vel.
Meg íme itt van az új Mondeo is, ami személy szerint nekem tetszik, elfogadnám mondjuk akár első autónak is.
Meg itt van a Ford crossover koncepcióautója, az IOSYS X. Már tavaly, a 2006-os párizsi autószalonon bemutott tanulmány sosem fog szériaként visszaköszönni. Nagyon érdekes forma, előrefelé nyíló első ajtók, hátrafele nyíló hátsó ajtók, pici, bogárcsápra emlékeztetető visszapillantótükrök, szürke-narancs-fehér belső. Nekem személy szerint tetszett.
Az Aston Martin standja egyike azoknak, amik üvegkerítéssel körbe vannak kerítve. Ennek köszönhetően az autók körül van tér, és lehet rendesen fotózni. Mint például ezt a sárga afrikai szopóbékát zöldre rúzsozott szájjal. Ha busman benszülött lennék, megpróbáltam volna pár nyílvesszőt a hátához dörgölni, mert minden bizonnyal halálos méreggel telt mirigyek vannak a bőre alatt. Aston Martin Vantage N24, a széria Vantage pályaversenyekre készített változata. 4,3 literes V8-as motor, 410 lóerővel, és mindössze 1300kg. Kéne.
További Aston Martinok:
A Rolls Royce standjánál mindig nagy a tolonogás, sok a megrendelő, viszik ezt a népautót az emberek, mint a cukrot, gondolom azért. Az idén mindössze két darab autót állított ki a cég. A rivaldafényben a a Phantom Drophead Coupé fürdött:
Hatalmas. De tényleg. 2,6 tonna, és állításuk szerint az egész karosszéria aluminiumból van. A gépháztetőt egy általános iskola menzáján fel lehetne használni, mint rozsdamentes pultot, ahol egyszerre egy fél marhát lehetne feltrancsírozni.
Minden részletéből a brit elegancia sugárzik ami egyszerre modern (lámpák) és egyszerre tradicionális. Figyeljük meg a hátrafele nyíló ajtót, - a mintát valószínűleg a Brit Nemzeti bank páncélszekrényének ajtajáról vették.
A két úriember valószínüleg potenciális vásárlók lehettek, mivel a host nagyon kedvesen cseverészett velük.
A Dodge Demon concept kifejezetten tetszett. Agresszív tekintet, lendületes vonalak, és erős, de nem eszeveszett motor: mindössze 2,4 literes, 172 lóerős aggregát mozgatja. Kéne.
A Mercedes-Benz egy igazi rikasággal indított: az 1886-os legelső Benz-zel.
Aztán folytatta a sort egy AMG sportkocsival:
Illetve egy külön teremben rejtegették a CL500-at, hét lakat alatt:
Egyébként a Mercedes kapja az idei “legszimpatikusabb gyártó” címet. Egyrészt a promóciós anyagok minőségi és mennyiségi szempontból magasan verték a mezőnyt: osztályonként külön csoportosítva, keménykötéses albumokat osztogattak. Ezenkívűl ingyenbüfét üzemeltettek, ahol a megfáradt hiénák felfrissülésre lelhettek.
A Mercedes mellett – micsoda véletlen – volt kiállítva egy Maybach, földi halandók számára elérhetetlen luxuslimuzin.
Álljunk meg egy kicsit pihenni, fújjuk ki magunkat. A kiállítás harmadát már bejártuk.
A következő részben: Morgan, Jaguar, Artega, Greeny és a Ladákok!