Polski English Français
" title=""> <? echo $dict["/>
Belépés

Friss fórumbejegyzések

: Szasztok! Ha
valakit érdekel van
Parragi sportdobom a
80-as évekből!!!...
Téma: Tuning»
: Szia damo fater
nekem balos kuszob
meg jobbos kuszob
meg balo oldali első
hatso sarvedo
kelene Ilye...
Téma: Tuning»
: papikaja@freemail.hu...
Téma: Tuning»
: Elérhetőség?:-)...
Téma: Tuning»
: Bocsánat,a 125-öst
hosszú ő-vel
irtam.Csak tévedés
lehetett....
Téma: Tuning»
: Szevasztok
Klubtagok.Dámó fater
vagyok,és van néhány
125-ös
alkatrészem,és
karosszéria cuccom
eladó....
Téma: Tuning»
: Csuda egy fickó
vagy. Van bovdenes
is a kolega azt
kereste pár napja.
Nem kell aláfeküdni
nézd meg, ...
Téma: Kormányváltó-padlóváltó»
: Több féle is van?
Nem is tudtam. Ez
84-es, csuda tudja
milyen, még nem
feküdtem
alá. Amúgy nincs ...
Téma: Kormányváltó-padlóváltó»

Ki van itt?

Vendégek: 0
Tagok: 0
Összesen: 0

Fórum

Csak regisztrált tagok írhatnak a fórumba.

Motorszerelés

Topikleírás:
Ki hogy szereli, mit használ a javításhoz.
 
Összesen: 147, megjelenítve: 127-108
Dátum:
2015-03-12 14:13:45
#130
Bármelyik autósboltban tudnak hozni AC-t (orosz, olasz). Nekem is az van mind a két autómon és indul rendesen, ha felpumpálom.
Évente max 1000 km-ert megyek!!!
Dátum:
2015-03-11 20:20:18
#129
Sok sikert hozzá. :) Vigyázz nehogy valami bele kerüljön mert engem nagyon megszívatott. Az egyik fúvókában volt egy pici kosz ami csak időnként ment oda. Nagy nyomású levegővel sikerült csak kikergetni onnan.
NE LOPJ, NE CSALJ, NE HAZUDJ! a kormány nem tűri a konkurenciát.
Dátum:
2015-03-11 19:01:04
#128
Ma megnéztem, természetesen nekem is van szűrő a karbi előtt. Vasárnap álltam le vele, a szűrő alján még láthatóan volt üzemanyag. 2x indítóztam, azzal kb. félig lett (úgy tapasztaltam az a normális szint) harmadikra be is indult.

Ez gondolom azt jelenti, h az AC nyomja az üzemanyagot viszonylag gyorsan, inkább a karbi lehet a ludas, onnan párolog el nagyon hirtelen, tehát ott lehet vmifajta tömítetlenség.

Mindenképp leszedem majd a tetejét (bár nem tudom, h van-e ilyen tömítésem) és megnézem, mert szerintem az van, h hiába van rend a karbi aljáig, az úszóházból eltűnik idővel az üa. és amíg ott elég nem lesz belöle nem indul be.

Nem örülök neki, igyekszem a végére járni. Köszi az eddigi tippeket, ha vmi még felmerül kérdezek! :-)
Dátum:
2015-03-11 10:57:42
#127
Ajjajj. Ha állítgattak az nem előnyös. :) Co-d jó lesz, de a fogyasztás nem biztos.
A karburátornál van néhány tömítés. :)
Ó gyűrűk vannak pl az oldalsó fúvókáknál és az alapjárati állító csavarnál is. Ezek évek alatt elrehültek már. Az alapjárati csavart biztosan tekergették és ezzel az évtizedes korú gomi valószínűleg meg is adta magát.
A karburátor alatt van 2 db tömítés melyek között van egy kb. 5 mm vastag bakelit lap. Utána van a karbi fedele alatt egy. Aszem a fedél fölött is van, valamint ha vákuumos akkor a vákuum egység és a karbi között.
Ami biztos, ha ezek oda vannak akkor a fogyasztásod jóval magasabb az előírtnál. Ha a fedélnek a tömítése nem zár akkor gyorsabban párolog a karburátorból így indulhat nehezebben. Az is igaz, hogy ha ezeket cseréled akkor érdemes síkba csiszolni a felületeket, mert az új tömítések sem tudják kompenzálni az elmúlt 20-30 év alatt végbement vetemedéseket. De lehet az is még, hogy a karbi belső szűrője teli van és nehezebben megy át az üzemanyag. Ez akkor gond, ha gyorsan kipárolog a karbiból és nehezebben érkezik meg újra a kellő mennyiség. Ezt észre lehet venni akkor, ha nagy gázzal szeretnél közlekedni, mert akkor fulladni fog.
Segítség lehet az is, ha a karbi elé beraksz egy szűrőt (ami általában átlátszó), mert akkor látod újabb szétszerelés nélkül, hogy van-e még üzemanyag a karbid előtt.
NE LOPJ, NE CSALJ, NE HAZUDJ! a kormány nem tűri a konkurenciát.
Dátum:
2015-03-10 21:12:07
#126
Tavaly nyár végén vizsgázott az autó, akkor csinálták a karbit. Pontosan nem tudom, h mihez nyúltak, de a károsanyag - kibocsátás miatt szabályozták be.

A cső lehúzás is jó tipp, ki fogom próbálni. Muszáj vagyok kinyomozni, mert ez így nem állapot. Kipurcantom az akksit és amúgy se jó a motornak, ha elégtelen kenés mellett csak forgatom hidegen.

Nem is tudom hirtelen, a karbinál alatta van csak tömítés? Nincs így előttem. Az AC pumpát már szedtem szét, abban membránt cseréltem korábban, így arra nem gyanakodnék, hisz akkor menet közben sem lenne elégséges az üa. ellátás. Jól gondolom?

Kb. hány tömítésről lehet szó, tudod így fejből esetleg? Előre is köszi!
Dátum:
2015-03-10 21:05:56
#125
Köszi a tippet, eggyel megelőző válaszra reagáltam ez ügyben. Milyen autóból való az a fajta AC? Honnan lehetne beszerezni?
Dátum:
2015-03-10 21:04:27
#124
Az igaz, h nálam is kevés benzin szokott a tankban lenni (tekintve, h hobbi autó, nem nagyon járok már vele), szerintem 15 litertől több sosincs benne. Meglepne, ha ez lenne az ok, viszont én is arra gondolok, h valami tömítetlenség miatt nem a helyén van az üzemanyag (visszafolyik) vagy nem tudja gyorsan előreszívni a tankból.

Megnézem a csövet amit mondtál, köszi a tippet!

Pumpálós AC -ről már hallottam, nekem olyan sajnos nincs. Az milyen autóból való? Milyet kell(ene) beszereznem? Jól rémlik, h nem a poláké, ugye? Zsiga, vagy mi lenne az?

ui.: én azt szoktam, h letekerem a levegőszűrőház tetejét és a karbi torokba öntök egy pici benzint. Olykor segít az is, de az utóbbi két alkalommal nem jött be, már az akksit sajnálom, szegényt folyton töltöm e miatt.
Dátum:
2015-03-08 22:07:06
#123
Nem hátrány a nyomkodós ac, de nem megoldás klaky gondjára szerintem.
2 nap alatt nem igazán szabadna eltűnnie a benzinnek a rendszerből. Nekem a legtöbbször 1 hétr állás után is szinte azonnal indul a gép. Az biztos, hogy valahol valami tömítési probléma van. Akár a karbinál vagy az ac-nél is lehet.

klarky! Mit jelent a karbi felszabájzása? Mi tartozott bele?

Véleményem szerint a csőnél lévő problémát könnyen meghatározhatod. Lehúzod az ac-ről és felszívod a benzint majd azonnal lezárod a végét, hogy ne kapjon levegőt. Ha valahol baj van az 1-2 napon belúl meg is jelenik levegő formájában. Ha nem ürül ki a cső akkor fentebb lesz a gond.
NE LOPJ, NE CSALJ, NE HAZUDJ! a kormány nem tűri a konkurenciát.
Dátum:
2015-03-08 21:45:36
#122
Én is a nyomkodós AC felszerelését javaslom!!
Dátum:
2015-03-08 18:24:10
#121
Hasonló gondom nekem is volt, mondjuk ott inkább az volt a fő, hogy kb fél tanknál kevesebb benzinnel nem indult be az autó egyszerűen, indítózni kellett nagyon sokat, imádkozni és könyörögni neki, hogy sikerüljön. Kerestem a hibát mindenhol, karburátor szétszed, összerak jó néhányszor, AC pumpa csere, semmi nem oldotta meg. Tovább kerestük a hibát és kiderült végül, hogy a tankból kijövő üzemanyagcső (a fémről beszélek, ami hajlított és lejön a kasztnin) lukas volt és falsot szívott. Tehát amikor tele volt üzemanyaggal a tank, könnyeben szívott az AC, 20 liter már nem volt neki elég mennyiség, kicserélése óta gyakorlatilag 1-2 literrel is képes beindulni gond nélkül.
Illetve a másik dolog, amit én minden "hosszabb" állás után megteszek, hogy felpumpálom az AC-t kézzel (kicseréltem direkt pumpálósra), így gyakorlatilag egyből ott van a benzin ahol lennie kell neki, 1-2 indításra ilyenkor már jár is a motor.
Dátum:
2015-03-08 17:34:08
#120
Kedves márkatársak!

Kérdésem a következő lenne: Ha leállítom az autót és áll kb. 2 napot rettenetesen nehezen indul el. Sokáig kell önindítózni, mire beindul a motor, olyan érzésem van, mintha nagyon messziről hozná a rendszer az üzemanyagot.

Ha beindul és leállítom utána már pöccre indul, de mire megjön az üa. az elején kinő a szakállam indítózáskor. Szerintetek ez micsoda? Ti hol keresnétek a hiba okát? Vmi tömítetlenség miatt visszafolyik a tankba a benzin? Vagy mi lehet ez?

A karburátort elvileg tavaly nyáron szabályoztattam, nem mondták, h bármi baja lenne. Hol a benzin ha "sokáig" áll?

Van valakinek tippje? Tapasztalt már ilyet valaki?

Köszi a válaszokat előre is.
Dátum:
2014-12-15 13:05:47
#119
Felújított polski blokk eladó!
http://olx.hu/hirdetes/polski-fiat-125p-motorblokk-nagypolski-ID2Njsh.html
Vegyétek-vigyétek! :-)
Dátum:
2014-06-01 15:59:12
#118
Sziasztok Polskis kollégák!

A segítségeteket kérném!

Motorszerelésben jártas embert keresek!

Komplett motorgenerálról lenne szó!

Kiszerelés,gyűrűzés,felfúrás ha szükséges és visszarakás.

Mivel nekem sajnos sem időm sem megfelelő szerszámok nem állnak a rendelkezésemre ezért keresek szakembert a munkákhoz!

A nagypolskim budapesti így a közelből keresek szakembert!

Az anyagiakban megegyezünk,várom leveleteket a tikarus@freemail.hu-ra.

Üdv:Attila.
Dátum:
2014-04-08 22:13:32
#117
Szia!

Nemrég sikerült vennem egy szerelési könyvet, de a leírtak alapján nem találom, hogy mi kellene neked.

A következőket találtam táblázatban:

Főcsapágyfedél rögzítő csavarok 10,5 kgm
hajtórúd fedél rögzítőcsavarok 7 kgm
hengerfej rögzítőcsavarok 9 kgm

A többit nem írom le, mert azok biztosan nem azok, amik neked kellenek.
NE LOPJ, NE CSALJ, NE HAZUDJ! a kormány nem tűri a konkurenciát.
Dátum:
2014-04-04 12:52:29
#116
Üdv Fórumtársak!

Valaki tudja esetleg, hogy mi a meghúzási nyomatéka a főtengelycsapágy csészének és a hajtókarcsapágy csészének?

Előre is köszi!
Dátum:
2014-02-28 20:07:06
#115
Köszönöm, erre nem is gondotlam. :)
A cső nem fekete, lefújtam hőálló ezüsttel az egészet.

Utánnanézek pontosan milyen ez a szalag mert eddig elkerülte a figyelmemet keresés közben.
Dátum:
2014-02-28 12:30:52
#114
Részemről az alumínium szalagot javasolnám. Azt szépen rá tudod tekerni és nem kell szétszedni hozzá a toldást. mellesleg szépen elsimítható. Így alig lehet észrevenni ha ott van. feltéve, hogy nem fekete a cső. :)
NE LOPJ, NE CSALJ, NE HAZUDJ! a kormány nem tűri a konkurenciát.
Dátum:
2014-02-28 09:37:20
#113
Sziasztok!

Javaslatotokat szeretném kérni, hogy mivel lehet a legegyszerűbben tömíteni a kipufogót a csövek összetoldásánál.
Felszereléskor nem használtam semmi tömítőanyagot és egy kicsit kifúj. Mivel pont az utastér alatti csatlakozásnál van, így menet közben zavaró és nincs türelmem kivárni míg a korom letömíti. :)

Nézegettem a piacon található kínálatot, de a bőség zavara van...
Pasztát vagy bandázst érdemes ilyenkor használni arra a kicsi részre?
Dátum:
2014-02-11 09:30:47
#112
Küldj képet az email címemre. daridar@freemail.hu
Majd telefonon megbeszéljük.

A hézagot a lapát levétele nélkül lehet állítani!!!
Nem volt még ilyen problémám!!

Üdv
Dátum:
2014-02-09 16:30:34
#111
Eljutottam odáig, hogy megmozdult a ventilátor külön is. Viszont olyan mintha egy nagyon erős rugó összenyomná a két részt és emiatt forog a motorral együtt. Egy leszerelt ventilátornál megnéztem, hogy résnek kellene lennie a két rész között ha a csavarok fel vannak lazítva.
NE LOPJ, NE CSALJ, NE HAZUDJ! a kormány nem tűri a konkurenciát.
Összesen: 147, megjelenítve: 127-108