Polski English Français
" title=""> <? echo $dict["/>
Belépés

Friss fórumbejegyzések

: Szasztok! Ha
valakit érdekel van
Parragi sportdobom a
80-as évekből!!!...
Téma: Tuning»
: Szia damo fater
nekem balos kuszob
meg jobbos kuszob
meg balo oldali első
hatso sarvedo
kelene Ilye...
Téma: Tuning»
: papikaja@freemail.hu...
Téma: Tuning»
: Elérhetőség?:-)...
Téma: Tuning»
: Bocsánat,a 125-öst
hosszú ő-vel
irtam.Csak tévedés
lehetett....
Téma: Tuning»
: Szevasztok
Klubtagok.Dámó fater
vagyok,és van néhány
125-ös
alkatrészem,és
karosszéria cuccom
eladó....
Téma: Tuning»
: Csuda egy fickó
vagy. Van bovdenes
is a kolega azt
kereste pár napja.
Nem kell aláfeküdni
nézd meg, ...
Téma: Kormányváltó-padlóváltó»
: Több féle is van?
Nem is tudtam. Ez
84-es, csuda tudja
milyen, még nem
feküdtem
alá. Amúgy nincs ...
Téma: Kormányváltó-padlóváltó»

Ki van itt?

Vendégek: 0
Tagok: 0
Összesen: 0

Fórum

Csak regisztrált tagok írhatnak a fórumba.

Fék

Topikleírás:
Sziasztok! Lenne egy kérdésem a fékkel kapcsolatban, mert nem tudom hova nyúljak és már unom, hogy állandóan ezzel a problémával kell szerelőhöz rohangálni. A lényeg az, hogy kis állás után valamelyik fékem mindíg beáll/beragad. Az autó decemberben volt műszaki vizsgán, simán átment, nem volt semmi baja. Szépen hazahoztam, beálltam vele a garázsba és ki se hoztam e hét szombatig. Szombaton elővettem, lecsutakoltam mentem egy kört és éreztem, hogy valami rohadt büdös. Körüljártam a kocsit és igen, ez alakalommal a bal hátsó fék állt be, tűz forró volt minden. Én ezt egyszerűen nem értem. Mi a baja állandóan, hogy ezt mindíg eljátsza? Tudom, hogy számos oka lehet, lehet kézifék, féknyereg, dugattyúk, de még főfékhenger fúvóka is, de mégis most hova kapjak? Már hülyét kapok, hogy mindíg ezzel viszem a szerelőhöz az elvileg 4 tárcsafékes, szuper rendszert. Ti tapasztaltok ilyet? Mihez nyúlnátok először? Köszi a válaszokat előre is!
 
Összesen: 51, megjelenítve: 31-12
Dátum:
2012-07-20 10:18:56
#31
Szia!

Köszönöm az ismételt segítséget. Csak kicsit megijedtem, mikor a szerelő azt mondta, hogy ne is reménykedjek, hogy jobb lesz.

András
Dátum:
2012-07-20 08:36:23
#30
Szia!

Így van, ennek a kéziféknek a fő célja hogy rögzítse az autót nem a kézifékes megfordulás!
Dátum:
2012-07-19 22:59:32
#29
Szia!

Köszönöm a választ. Megnézem akkor, hogy mi a helyzet. De gondolom az azért cél lehet, hogy kisebb lejtőn megfogja az autót, igaz?

Köszi!

András
Dátum:
2012-07-19 22:13:33
#28
Szia!

A fékdugattyún külső oldalán van egy vízszintes jelölés a horony felett. Ennek a jelölésnek mindíg a felső oldalon kell lennie vízszintesen különben nem lesz kéziféked.
Még egy dolog, a dugattyúban van egy rugó ami ha eltörik szintén nincs kézifék!
Persze sohasem lesz olyan a fék mint a dobfék esetében!!!
Dátum:
2012-07-19 17:30:06
#27
Kedves Nagypolskisok!

Jómagam egy Kis-Polski boldog tulaja vagyok. Ami miatt mégis Nektek írok a következő: a hátsó féket lecseréltem Nagy-Polski fékre.

A rendszer jól működik, csak egy problémám van: egyszerűen nem tudunk értelmes kéziféket csinálni rá.

A szerelő, akihez járok, azt mondta, hogy típushiba, hogy 125p-nél nem jó a kézifék. A gyakorlatban nálam: 2 kattanást lehet max. húzni rajta, de ekkor még simán eltolom az autót. Féktárcsa, betétek újak, illetve újra is lett karmanytúzva.

Azt szeretném kérdezni, hogy tényleg természetes az, hogy nem lehet normálisan beállítani a kéziféket, vagy van esetleg valamilyen trükk, amivel lehetne javítani rajta.

Válaszotok előre is nagyon köszönöm.

András
Dátum:
2011-12-01 23:49:34
#26
A kérdésem alapja egy érdekes sztori.
Vettem első féktárcsát, amit a szerelő szaki hátsónak minősített, és nem tette fel a felszántott helyett előre. Vettem egy másikat megint előre.
2 első, 2 hátsó tárcsával (vagyis akkor 4 db egyforma tárcsával) irány a szerelő. A második menetben a hátsónak minősített tárcsát fel tudták tenni előre. A másodikra vett tárcsa (amit szintén elsőnek vettem) előre és hátra is jó, de egy picit nagyobb a belső átmérője.

1./ Ilyen szakértelemmel én is lehetek autószerelő.
2./ Ha a hátsóvá minősített tárcsa felment előre is, akkor valószínű, hogy egyformák.
3./ Az utángyártott alkatrészek méretpontossága megbízhatatlan.
4./ Mégsem polskihoz való tárcsát adtak a második vásárlásnál.
5./ Ha reggel 7-ig nem érsz el a szerelőhöz, 11-kor már inkább ne is menj, mert ilyen "eltévedések" lehetnek. Délután 5-kor pedig az is csoda, ha a csavarhúzó betalál a csavar közepébe.

:thumbup: :thumbup:
Dátum:
2011-12-01 22:21:55
#25
Én is úgy emlékszem,hogy egyformák. :yes:
Bölcs pilóta nem katapultál alagútban...
Dátum:
2011-12-01 21:43:05
#24
Szerintem egyforma a két tárcsa méret!!! :rolleyes: :rolleyes:
Ami nem öl meg az erősít!!!!
Dátum:
2011-12-01 14:54:26
#23
Segítséget kérek:

Az első és hátsó féktárcsák méretében van-e különbség? Ha eltér a kettő, mik a pontos méretadatai a hátsó tárcsának?

:dizzy: :dizzy: :dizzy: :dizzy:
Dátum:
2011-09-14 14:32:24
#22
Az első karmantyúk az összes típusnál ugynolyan méretűek.
A hátsó karmantyúk a kislámpás autóknál ha jól emlékszem 4mm-elkisebbek mint a 75-től gyártott polskiknál. (34-38 mm nem biztos, hogy jól emlékszem). Ha jól emlékszen autófern a típusa.
Én két éve cseréltem mindent és nem ragad meg, pedig csak 1500 km-ert megyek egy évben!!! Castrol fékfolyadékot használok, de lehet venni kimondottan veterán autókba, amit nem kell 3 évente cserélni.
A főfékhengert érdemes kicserélni!!!!
Dátum:
2011-09-14 09:22:12
#21
Kb. 1 hónappal ezelőtt cserélték, át is nézettem az egész rendszert azt mondták jó.

Állt az autó majd megint előjött. Most már nem vittem el (előzőleg is csak azért, mert én nem akartam légteleníteni) és az alább leírtaknak megfelelően megjárattam a hengert.

A karmantyúhoz csak annyit, hogy én is vettem a Unix-nál, el is vittem a szervizbe, de azt mondták megnézték, annak semmi baja nincs. Egyébként a vásárláskor vigyázzatok, mert kétféle átmérőben létezik, én nem is tudtam, h melyik kellene nekem, így azt vettem meg, amit a boltban ajánlott a katalógus. Fogalmam sincs, h jó-e, mert ugye nem került bele.

Amúgy hátul valóban csavaros a dolog (azt is szedtem már szét), de én elöl simán benyomtam a párhuzamszorítóval, megtekerni nem is bírtam.

Egyébként ez egy jó kérdés, és az autó alatt fekve bennem is felmerült: ideális esetben, ha minden jól működik, mi a fene húzza vissza a dugattyúkat a helyére? Simán az, hogy az olaj miközben megszűnik a nyomás visszahúzódik és vákuumot csinál?
Dátum:
2011-09-14 09:02:31
#20
Egyébként van KözDok-os AFIT-os kezelési utasításom és KözDok-os javítási kézikönyvem is, de lényegi dolgok sokszor elég felületesen vannak leírva. Pl. simán írja azt egy lépésnél, hogy szereljük le a xy alkatrészt, miközben valami furfang is kell hozzá, amit meg sem említ... :-(
Dátum:
2011-09-14 08:55:52
#19
Köszi a tanácsokat. :-)
360 fokot becsavartam a dugattyún, így már nem szorul annyira, ki tudok menni vele a szerelőhöz, ő meg majd átnézi/javítja.
Le fogom cseréltetni a fékolajat is, ki tudja hány éves ami benne van, min. 4-5.
Dátum:
2011-09-13 21:52:18
#18
Ha szorul a féked azt kenegetheted nyalogathatod semmit sem ér. Biztos, hogy a karmantyúk vannak oda ki kell őket cserélni. Csak jó minőségűt tegyél bele, mert már én is megjártam a rossz minőségűvel. Lehet kapni egy kék fehér dobozosat amelyik nagyon jó, sajnos a neve most nem jut eszembe (unix bárdi stb). A hátső féket betekerheted, de úgyis visszaáll autómatikusan.
Dátum:
2011-09-13 21:30:56
#17
Van egy eladó Polski Fiat 125 Hogyan tovább? című könyvem, ha valakit érdekel, egy jelképes összegért viheti.


Klarky!

A fékfolyadékod mikor volt utoljára cserélve?
Nem lehet, hogy azért szorul meg állandóan a féked, mert régi a fékfolyadék?
Dátum:
2011-09-13 18:58:22
#16
Sziasztok !
MM-nek igaza van , a munkahengert tekerni kell !!!
Szerelés elött érdemes megnézni a javítási könyvet nehogy nagyobb kárt okozzon az ember ! Ha nincs könyv , javaslom a vaterát , én is ott vettem, nagyon hasznos dolog !!
Üdv lala
Dátum:
2011-09-13 18:06:18
#15
Bocsi hogy beleszólok de a polski hátsó fék munkahengert tekerni kell visszafelé, nem nyomni.Vegyél egy javítási könyvet és abba szépen le van írva mit hogyan kell csinálni .Semmi nehéz nincs benne.A tömitő karmantyúkat is illene kicserélni. Üdv
Dátum:
2011-09-13 17:41:38
#14
Ugyanezt játszottam el a múlthéten magam is, csak én a jobb első fékekkel.

A márkatárs jól mondja. Szedd le a féknyerget és nagyon óvatosan nyomogassátok a pedált. Én egyedül csináltam így különösen óvatosan jártam el, de úgy tapasztaltam, hogy 4 pedálnyomással - legalábbis az első dugattyú - kb. félig jön ki. Alaposan töröld körbe a kis hengert is és a fészket is takarísd ki a porvédő alatt, majd fújd be vmilyen tisztító kenő spray-vel.

Aztán jön a trükk. Én vettem egy párhuzamszorítót, abba fogtam be a nyerget és a dugattyút, majd csavarni kezdtem. Az simán visszanyomja. Ezt játszd el vagy 3x és elvileg jó lesz. Nekem most jó, de sajna úgy tapasztaltam, hogy ha nem járok az autóval napi szinten ez bizony évente 1x 2x előjön. (ma már nagyon ritkán járok az autóval) Mondjuk mostmár álmomban is szétszedem gyorsan a féket (ezért nem viszem a szerelőhöz) ezzel a megoldással megoldható - ha nem is véglegesen - a probléma.

Próbáld ki, nem egy bonyolult szerkezet szedd szét nyugodtan.

Sok sikert!
Dátum:
2011-09-13 12:56:59
#13
Szia!
Először is vedd ki a fékbetéteket.
Ültess be valakit a kocsiba, aki óvatosan tudja nyomni a féket az utasításodra.
Addig nyomja, hogy a dugattyú még ki ne essen.
Húzd le a porvédő gumit, és nyomj be oda egy kevés WD40-et.
Aztán kézzel, vagy valamivel told vissza a dugattyút, amennyire csak lehet.
Még párszor mozgassátok át így, fékpedál benyom, majd kézzel visszatolod a dugattyút. Akár többször is beolajozhatod, ha úgy látod jónak.
Ladánál így csináltam, a Polski fék sem lehet sokkal másabb.
Szoruló fékkel nem érdemes közlekedni, mert mert a nagy hőtől kifolyik a csapágyból a zsír.
Hajrá:thumbup:
Dátum:
2011-09-13 10:49:48
#12
Sziasztok!
Tegnap hazahoztam az örökség Nagypolskit (1972-es 1300-as). Áprilisban műszakizott, a műszakira pár dolgot kellett cserélni, de nem volt vészes (bal első fék be volt állva, bal első kerékcsapágy, difiszimering, hátsó dob és két hátsó lengéscsillapító volt a hibalista). Sajnos itthon vettem észre, hogy most április vége óta a bal hátsó fék szorult meg, eléggé megégett a tárcsa és a betétek. A gondom az, hogy a bevált szerelő tőlem 20 km-re lakik, és nem szeretném totál szoruló fékkel kínozni a motort és tovább égetni a féket, meg gondolom a hátsó kerékcsapágynak sem hiányzik a nagy hőhatás. Kivettem a sasszegeket, az alsó felső tartólemezkéket (amibe a sasszegek mennek), leemeltem a féknyerget.

A kérdésem az lenne, hogy hogyan lehet valahogy ideiglenesen visszább nyomni a dugattyút ???,

hogy a szerelőhöz kevésbé szoruló fékkel juthassak el. Nem akarok semmit elbarmolni és szétszedni annyira, hogy egyedül már ne boldoguljak, és mozgásképtelenné tegyem az autótt. Előre is köszi a segítséget, ha valaki tud valami okosat javasolni. :-D

Fék megbontva


hazafelé
Összesen: 51, megjelenítve: 31-12