Polski English Français
" title=""> <? echo $dict["/>
Belépés

Friss fórumbejegyzések

: Szasztok! Ha
valakit érdekel van
Parragi sportdobom a
80-as évekből!!!...
Téma: Tuning»
: Szia damo fater
nekem balos kuszob
meg jobbos kuszob
meg balo oldali első
hatso sarvedo
kelene Ilye...
Téma: Tuning»
: papikaja@freemail.hu...
Téma: Tuning»
: Elérhetőség?:-)...
Téma: Tuning»
: Bocsánat,a 125-öst
hosszú ő-vel
irtam.Csak tévedés
lehetett....
Téma: Tuning»
: Szevasztok
Klubtagok.Dámó fater
vagyok,és van néhány
125-ös
alkatrészem,és
karosszéria cuccom
eladó....
Téma: Tuning»
: Csuda egy fickó
vagy. Van bovdenes
is a kolega azt
kereste pár napja.
Nem kell aláfeküdni
nézd meg, ...
Téma: Kormányváltó-padlóváltó»
: Több féle is van?
Nem is tudtam. Ez
84-es, csuda tudja
milyen, még nem
feküdtem
alá. Amúgy nincs ...
Téma: Kormányváltó-padlóváltó»

Ki van itt?

Vendégek: 0
Tagok: 0
Összesen: 0

Fórum

Csak regisztrált tagok írhatnak a fórumba.

Tuning

Topikleírás:
Tuning ötletek ide!
 
Összesen: 78, megjelenítve: 38-19
Dátum:
2007-11-02 15:21:36
#38
Robpanzer!üdv.sajnos kérdésedre a válasz az ,hogy nem.ez van.
Minerva
Dátum:
2007-11-02 15:20:58
#37
Juj félreírtam, a műszerfalra gondoltam:D De ha már itt tartunk, szerintetek belemegy az 1500-as, vagy az 1600-as lada motorja? És azok szerintetek jobbak, mint a Polski 1500-as motorja? A nagypapám azt mesélte, hogy anno, amikor 1500-as polskija volt a Ladákat simán legyorsulta vele, csak kíváncsi vagyok a ti véleményetekre is.:) A műszerfal az belemegy szerintetek?
Köszi
Dátum:
2007-11-02 15:16:43
#36
Sziasztok!
A Lada 1500-as motorja belemegy a polskiba? Köszi előre is:)
Dátum:
2007-10-29 21:02:36
#35


Üdv Don Kardan!

Dátum:
2007-10-29 20:19:24
#34
Sziasztok! Lehet még valahol nagypolszkihoz uj karosszériaelemeket találni?:bow:
Dátum:
2007-10-22 22:44:27
#33
Végre megtaláltam a pontos hivatkozást: "Autó K2ttő Magazin" Tuning különszáma, 2006.12.
Dátum:
2007-10-22 22:35:23
#32
A Zsiguli.hu-n. (Lada Baráti Kör)
Dátum:
2007-10-22 22:17:50
#31
Szia,

ezt az írást honnan szedted?
Nyomd tövig!
Dátum:
2007-10-22 22:04:48
#30
TUNING és a HATÓSÁG - (láthatatlan előnyök)



Az autó műszaki jellemzőit megváltoztató tuning illeszkedését az autóhoz komolyan kell venni, általa nem romolhat a kocsi biztonsága. A hatóságok a műszaki vizsgán és a közúti ellenőrzéskor a feltunő dolgokra figyelnek.

Majd minden autós ismeretségi körében elofordult már, hogy a kocsiról rendőri ellenőrzéskor, vagy a műszaki vizsgán lecseréltették a túl hangosra sikeredett kipufogót, lekapartatták a túl sötétnek ítélt üvegfóliát, leszereltették a nem odavalónak minősített széles felnit. A hatóságok elsősorban a jól látható dolgokra harapnak. Sok tuningfogás azonban - bár megváltoztatja az autó alapjellemzőit - nem hirdeti önmagát, így a vizsgán is rejtve marad, hacsak a tulajdonos nem beszél róla.

Az elmúlt pár évben a legtöbb vizsgakonfliktust az üvegfóliázás okozta. A szabályok szerint a szélvédő nem lehet színezett, eltekintve a napellenző csíktól, a vezető melletti oldalablakoknak a beeső fény 75 százalékát, a többinek a 70 százalékát kell átengednie. Gyárilag már színezett üvegű autót elméletileg nem szabad fóliázni, mert a gyári szín a beeső fény 15-20 százalékát lefogja, a leghalványabb fólia pedig minimum 20-30 százaléknyit felfog. A két érték összeadódva már szabálytalan sötétséget jelent.
A műszaki vizsgán egyszerű fénymérővel ellenőrzik a fényáteresztő képességet. A túl sötétre fóliázott autót csak akkor engedik át, ha a helyszínen lekaprják a fóliát. A vizsgán kérhetik a fólia műbizonylatát is, ugyanis az igazolja, hogy a magyar szabványnak megfelelő az anyaga, például égésekor nem szabadul fel klórgáz. A szigorú szabály ellenére a vizsgáztatók sokszor elnézőek, és a tapasztalatok szerint a műbizonylatos fóliával sötétített kocsikat még 50 százalékos fényáteresztő képességgel is átengedik. Rendori ellenőrzéskor a kellemetlenséget szintén a műbizonylat felmutatásával lehet elkerülni.

A következo látványos tuningelem, amely a hatóságnak szemet szúrhat, a széles felni. A szabályok szerint csak az autógyár által engedélyezett méretű felniket és gumikat hordhat az autó. Nagyobb méret felszerelése már átalakításnak minősül, és így a Közlekedési Felügyelet (KF) engedélye szükséges hozzá. Persze a kerékcseréhez senki sem kér engedélyt, a vizsgára fentfelejtett széles felni csak akkor bukhat meg, ha a gumi kilóg a sárvédo alól, vagy a vizsgán feltűnik, hogy a felni széle hozzáér valamelyik futóműelemhez.

Tuningalkatrészek felszerelésekor, akárcsak az egyszerű alkatrészcseréknél, az új elem illeszkedésére és minőségére kell a legnagyobb súlyt helyezni. Különösképpen igaz ez a könnyűfém felnik vásárlásakor. Mivel a könnyűfém tárcsa divatcikk, nagy tételben gyártják és vásárolják, sokszor több kézen átfutva, teljesen bizonytalan eredettel. Az ismeretlen eredetű felniknek nincsenek meg a forgalomba hozásukhoz szükséges engedélyeik, amelyeket műszaki vizsgálatok alapján, például fáradási
vizsgálatok elvégzése után adnak meg. A magyarországi engedélyezés alapja a kibocsátó ország engedélye, például német eredetű felninél a TÜV papírja. A vizsgálat nélküli felniknek bizonytalan az anyagminősége, a terhelésnek kitett részein (perem, csavarbekötési pontok) megrepedhet, majd eltörhet. Felni vásárlásakor kérni kell a műbizonylatot, amely nemcsak az áru eredetéről tanúskodik,
hanem az is szerepel a papíron, hogy milyen márkák milyen típusaira szerelhető fel a keréktárcsa. A típus alkalmaságra nagyon oda kell figyelni, mert az oda nem való felni káros mértékben terheli a futóművet, illetve önmagát. Nem elég, hogy a csavarfuratok száma egyezzen, a furatok osztókörének, az agyfuratnak, a túllógásnak is mind meg kell felelnie. Sárvédo alól kilógó gumival külföldön is megállítják az autót. A kocsi addig nem mehet tovább, míg a tulaj nem hoz a lemez alá férő gumikat.

Nem látványos, de a hangjával feltunő a sportkipufogó rendszer. Átmegy a vizsgán, ha nem túl hangos, az európaival összhangban lévő magyar szabályok szerint ugyanis az utólag felszerelt kipufogórendszer nem lehet hangosabb a gyárinál. Más hangú lehet, de zajosabb nem. A vizsgán csak akkor nem buktatják meg a zajosnak tűnő kipufogóval szerelt autót, ha a kipufogódobok megkapták a H vagy E jóváhagyási jelet, ami bizonyítja, hogy a terméket engedélyeztették és az megfelel az aktuális szabványoknak.

Kedvelt tuningfogás a játék a lámpák színeivel. Minden a mattított és fehér indexekkel kezdődött, ma viszont már bármit kapni bármilyen színben, akár szürke fényszórót is. A vizsgán a megfelelő színű és erejű fénykibocsájtást nézik. Rossz színt, vagy fényerőt a búra és a mögé szerelt izzó is okozhat. Ha nem tetsző a fény, a vizsgán a búra és az izzó E vagy H jelét keresik, a jelölés mentes és a festett darabokat ki- és leszereltetik. A rendőrök az utcán inkább csak a feketére festett burákért szólnak. A lámpák számát is vizsgálják, elöl 2 tompított és 2 vagy 4 távolsági fényszóró lehet bekötve, ködlámpából 2-t lehet felszerelni előre és hátra egyaránt. Ha hátra egyet szerelnek, annak a helye a bal oldalon van, de nem lehet a féklámpa mellett. Minden utólag felrakott világjtótest műszaki vizsgáján megkövetelik az E és H jelet.

A külső díszítőelemeknél és a spoilereknél a szabály szerint a felszerelés után az autó hossza és szélessége nem módosulhat öt százaléknál nagyobb mértékben. A sárvédőnek takarnia kell a gumit. További követlmény, hogy a felszerelt idomok nem fokozhatják baleseti sérülésveszélyt.

A belső tér módosításába lényegében nem szólnak bele a szabályok. Ülést lehet cserélni, az egyetlen feltétel, hogy az új is állítható legyen.

A kormány szintén cserélhető, feltétel, hogy legyen műbizonylata, és hogy a mérete tíz százaléknál nagyobb mértékben nem térhet el az eredetitől. A kormány jóváhagyása biztonsági szempontból szükséges, balesetnél nem törhet, csak görbülhet.

A látható változtatások után jöhetnek a láthatatlanok. Elméletileg az autó teljesítményét 10 százaléknál jobban növelő minden beavatkozáshoz engedélyt kell kérni a KF-től. A kocsi valóságos teljesítményét azonban sehol sem mérik, így nem derül ki a változtatás. A KF engedi a csiptuningot, a vizsgán sem buktat meg csiptuningolt autót, mert a tapaszatalat szerint a programvariálással 10 százalékon belül marad a teljesítménynövekedés. Lényegében a motor tartaléka szabadul fel, egyetlen feltétel, hogy az emissziós előírásokat teljesjtse az autó.

A futómű átépítésének, keményebb, sportosabb rugók és lengéscsillapítók beszerelésének két akadálya lehet. A kocsi megbukhat a műszaki vizsgán, ha nem állja ki a lengéscsillapító vizsgálatát. A rázógépen a legkisebb megmaradó talperőt mérik, s addig nincs baj, amjg a kerék a földön marad. Amint elpattog a kocsi, nem kap pecsétet a forgalmijába akár tuningolt akár csak rossz állapotú a futóműve.
A másik bukási lehetőség a fékpadon érheti a tuningolt futóművű kocsit. A feszesebb hangolású futóműtől megváltozik a karosszéria fékezéskori bólintásának a mértéke, ez zavarhatja a fékerő szabályozót, amely blokkolásig fékezheti a hátsó tengely kerekeit - blokkolásgátlós kocsiknál nincs bukásveszély. A vizsgahelyek többsége pedálerőt, nem első-hátsó fékhatást mér. A kocsik többségénél állítható a fékerő szabályozó, szakszervízben az új futóműjellemzőknek megfelelően kell beállítani, így elkerülhető a bukás.

A fék átépítése engedélyköteles, a KF akkor engedélyezi, ha a fékerőelosztás nem változik meg, azaz fékezéskor megmarad a gyári egyensúly az első és a hátsó tengely között. Egyetlen feltétel ekkor is, hogy csak E vagy H jellel ellátot alkatrészeket használjanak fel.

Dátum:
2007-08-22 18:01:36
#29
Ja az előzőből kimaradt, hajítottam bele egy Marelli opto-s gyújtást. Menetpróbák még nincsenek, de 3 centis szikra az van.
Delirium Furiosum
Dátum:
2007-08-22 17:58:19
#28
Üdv Mindenkinek!!
Nem tudom próbálkozott-e már vki UIS-sal, ha igen kérem ossza meg a tapasztalatokat. Jelenleg készülőben van nálam is UIS, mármint a forgácsoló ismerősömnél, hogy mikorra lesz még nem tudom.
Delirium Furiosum
Dátum:
2007-08-22 16:37:30
#27
Na jó, ha nagyon okos akarok lenni inkább járj bicajjal, kevesebbet fogyaszt, és úgy megy ahogy hajtod!:laugh: :crazy:
Dátum:
2007-08-22 16:33:35
#26
Na itt most összeszedem minden jó dolgot ami fogyit csökkent, és erőt növel a nagypókon saját tapasztalataim alapján!

1. Ventillátor kiiktatása csere elektromotorosra >> gyorsabban melegszik a moci, nem fogja le a venti

2.Hűtőrács 3/4-ed részének kitakarása >>én kiszámoltam mennyi "hűtési területe" van egy modern autónak, aztán faragtam műanyag lapot, benne arányosan kis nyílások>> gyorsabb a felmelegedés>>kevesebb szivató, és tartja a hőt, menetszél nem hűti annyira.Viszont a légszűrő sem szív be "friss" levegőt.

3.Hideg levegő bevezetése>> több o2 megy a mociba jobb az égés.Minden modern autónál így van.

4.Elektronikus gyújtás>> tökéletesebb égés, egyelőre tervezem

5.Tüte a karbi torkaira>> csökkenti a torlólevegő kialakulását a karbi torkainál ez is csak terv.

6.Tiszta levegőszűrő!Nem gyűrődött!!!!

7.Mindezek mellett a jó beállítás is fontos.
8.UIS egyelőre álom:rolleyes:
Dátum:
2007-03-18 13:24:55
#25
Szia Nagyiii:-)


Az ígért A-M cikkek rendezés alatt, ha be lesznek szkennelve, akkor közzé lesznek téve. Előre is köszi a szerelési könyvet:applause:
Dátum:
2007-03-18 13:21:32
#24
Üdv Nagyiii !

A dübörgést illetően nem zárnám ki afőtengelyt,mert a megnövekedett csapágyhézagtól adhat ilyen hangot.A fórumot böngészve olvastam, hogy Lada szűrővel is működött egy rövid ideig. Ott azt irtad, hogy 2k forulatra is felporgetted. Nem tudom, hogy mennyi ideig hagytad így szenvedni, de a Lada szűrővel gyakorlatilag nincs olaj. Olyan szelep van benne, hogy visszatartja az olajat, de ezt te is tapasztaltad.
Dátum:
2007-03-18 11:48:49
#23
meg van még nekem egy a4 lapos 300oldalas Polski Fiat szerelési könyvem majd be szekennelem az lehet abbol is okosodni:thumbup:
Dátum:
2007-03-18 11:45:52
#22
beszéltem több emberkével és azt mondták hogy a nyomásszabályzo lehet a rossz rajta fötengely kizárva mert az nem mehet tönkre ennyi idöután meg kiméltem is ahogy kell meg tud 4 bárt is csinálni meleg mocival
Dátum:
2007-03-18 11:41:53
#21
Üdv ! Használható ,jó adttár. Ha figyelmesen olvasod választ találsz adübörgő főtengelyre is.
Dátum:
2007-03-18 11:35:27
#20
nekem is meg van az a könyv WITOLD egész jo kiskönyv
:thumbup:
Dátum:
2007-03-18 11:34:42
#19
JONAPOT KIVÁNAK
Összesen: 78, megjelenítve: 38-19