Polski English Français
" title=""> <? echo $dict["/>
Belépés

Friss fórumbejegyzések

: Szasztok! Ha
valakit érdekel van
Parragi sportdobom a
80-as évekből!!!...
Téma: Tuning»
: Szia damo fater
nekem balos kuszob
meg jobbos kuszob
meg balo oldali első
hatso sarvedo
kelene Ilye...
Téma: Tuning»
: papikaja@freemail.hu...
Téma: Tuning»
: Elérhetőség?:-)...
Téma: Tuning»
: Bocsánat,a 125-öst
hosszú ő-vel
irtam.Csak tévedés
lehetett....
Téma: Tuning»
: Szevasztok
Klubtagok.Dámó fater
vagyok,és van néhány
125-ös
alkatrészem,és
karosszéria cuccom
eladó....
Téma: Tuning»
: Csuda egy fickó
vagy. Van bovdenes
is a kolega azt
kereste pár napja.
Nem kell aláfeküdni
nézd meg, ...
Téma: Kormányváltó-padlóváltó»
: Több féle is van?
Nem is tudtam. Ez
84-es, csuda tudja
milyen, még nem
feküdtem
alá. Amúgy nincs ...
Téma: Kormányváltó-padlóváltó»

Ki van itt?

Vendégek: 0
Tagok: 0
Összesen: 0

Fórum

Csak regisztrált tagok írhatnak a fórumba.

kuplung

Topikleírás:
Kuplung javítás, csere, korai és későbbi Polskik (ill. Lada) kuplung-alkatrészeinek kompatibilitása.
 
Dátum:
2012-11-22 20:48:33
#9
Össze tud ragadni ennyi idő alatt, meg kell próbálni úgy elindulni, hogx kinyomott kuplunggal elindítod sebességben, majd egy nagyot fékezel, ekkor szét szokott ugrani, ha nem vszínú váltó le.
Dátum:
2012-11-20 14:51:51
#8
Mados, köszönöm a segítséget! :-)
Dátum:
2012-11-19 23:30:34
#7
Hallgass a szerelőre,biztosan fel van tapadva a tárcsa. Ha hidraulikus kuplung lenne, akkor elképzelhető,hogy állás közben megmekken valamelyik munkahenger,de azt mondod bowdenes, így marad a feltapadás.
Bölcs pilóta nem katapultál alagútban...
Dátum:
2012-11-19 22:44:31
#6
Prof, köszönöm a gyors választ! :-)

Bowdenes kuplung van a kocsiba! Gondolom a bowden végén lévő csavaron kell állítani (húzni rajta)!?
Dátum:
2012-11-19 21:23:47
#5
Szia!

Szerintem csak rá kellene állítani a kuplungra, mert nem emel ki rendesen.
Tehát komoly hiba nem nagyon hiszem hogy van, csak állítgatni kellene.:type:
Viszont jó lenne tudni, hogy bowdenes vagy hidraulikus kuplungod van.
Hidraulikus esetében ráférne egy 'olaj' csere is.
Kevesen tudják, de a fékhez és kuplunghoz használt fékolaj (helyesen fékfolyadék mert nem olaj) szívja magába a vizet a levegő páratartalmából.
Ezért egy idő után nem úgy fog ahogy kellene, és a víztartalomtól berohadhatnak a munkahengerek.:dead:
Hajrá:thumbup:
Dátum:
2012-11-19 18:57:17
#4
Helló!

S.O.S -be kellene segítség! Az autót járó motornál nem tudom sebességbe tenni , mert nem engedi! Leállítom a motort, kuplung, sebességbe teszem és utána ráindítok, akkor meg megugrik azt autó úgy hogy nyomom a kuplungot!
Elég nehezen lehet utána kivenni sebességből! ( 1 éve nem használtam, mert ki van vonva a forgalomból) Tavaly is volt ilyen gond vele, de akkor leállítottam , kuplung, sebesség és elindítottam! Kitolattam az utcára, mentem vele egy kört és vette az össze sebességi fokozatot! Szerelő azt mondta hogy lehet le van tapadva a kuplungtárcsa, de inkább itt is megkérdezem, mert itt jobban vágják a témát!:-)

A segítséget előre is köszönöm!:-)
Dátum:
2011-04-25 14:12:00
#3
Köszönöm a gyors segítséget! E-mail ment privátba.
Üdv: Gergő
Dátum:
2011-04-25 13:35:19
#2
Hali!
3 megoldás jöhet szóba:
-Felujítatod a régi szerkezetet(azért jo, mert a kuplung keménységed gyári keménységü marad, és a motor megmarad olyan nyomatékosnak mint volt)
Picit drágább, de szerintem megéri!
-Veszel újabb nagypolski lendkereket, új szerkezettel(Hátránya hogy a kettő együtt kb 1.5-2kg-mal legalább könnyebb, így a nyomatékod csökken, de pörgösebb lesz a motor, ami nem biztos hogy előnyös)
-Veszel lada lendkereket szerkezettel, nekem ez volt a polskimon, és semmi baja nem volt ezzel, bár 89es a kocsi.

Speciel az első illetve az utolsó variációt választanám!
Vagy vehetsz tölem egy 30ezret futott "régi" fajta szerkezetet baráti áron.
Ha érdekel e-mailben megtalálsz:)
Bacsi1990@gmail.com

Üdv: Bacsek
Dátum:
2011-04-25 12:32:35
#1
Sziasztok!
1972-es 125p gyári "békás" kuplungjának cseréjéhez várnék tanácsokat. A lendkerék tehermentesítői és a kuplungszerkezet felfogatási pontja is eltérnek a későbbi Polskiétól, és a Ladáétól is. Továbbá más a kinyomócsapágy is. A hidraulika miatt a Ladáé talán üzemképesebb ötletnek tűnik.
Aki cserélt már ilyen korú Polskiban kuplungszerkezetet, azt kérem írja le hogy mi mindent kell és érdemes cserélni hogy a következő 100e km-re is üzembiztos kuplungszerkezetem legyen.
Köszönöm:
Gergő