Polski English Français
" title=""> <? echo $dict["/>
Belépés

Friss fórumbejegyzések

: Szasztok! Ha
valakit érdekel van
Parragi sportdobom a
80-as évekből!!!...
Téma: Tuning»
: Szia damo fater
nekem balos kuszob
meg jobbos kuszob
meg balo oldali első
hatso sarvedo
kelene Ilye...
Téma: Tuning»
: papikaja@freemail.hu...
Téma: Tuning»
: Elérhetőség?:-)...
Téma: Tuning»
: Bocsánat,a 125-öst
hosszú ő-vel
irtam.Csak tévedés
lehetett....
Téma: Tuning»
: Szevasztok
Klubtagok.Dámó fater
vagyok,és van néhány
125-ös
alkatrészem,és
karosszéria cuccom
eladó....
Téma: Tuning»
: Csuda egy fickó
vagy. Van bovdenes
is a kolega azt
kereste pár napja.
Nem kell aláfeküdni
nézd meg, ...
Téma: Kormányváltó-padlóváltó»
: Több féle is van?
Nem is tudtam. Ez
84-es, csuda tudja
milyen, még nem
feküdtem
alá. Amúgy nincs ...
Téma: Kormányváltó-padlóváltó»

Ki van itt?

Vendégek: 0
Tagok: 0
Összesen: 0

Fórum

Csak regisztrált tagok írhatnak a fórumba.

Fék

Topikleírás:
Sziasztok! Lenne egy kérdésem a fékkel kapcsolatban, mert nem tudom hova nyúljak és már unom, hogy állandóan ezzel a problémával kell szerelőhöz rohangálni. A lényeg az, hogy kis állás után valamelyik fékem mindíg beáll/beragad. Az autó decemberben volt műszaki vizsgán, simán átment, nem volt semmi baja. Szépen hazahoztam, beálltam vele a garázsba és ki se hoztam e hét szombatig. Szombaton elővettem, lecsutakoltam mentem egy kört és éreztem, hogy valami rohadt büdös. Körüljártam a kocsit és igen, ez alakalommal a bal hátsó fék állt be, tűz forró volt minden. Én ezt egyszerűen nem értem. Mi a baja állandóan, hogy ezt mindíg eljátsza? Tudom, hogy számos oka lehet, lehet kézifék, féknyereg, dugattyúk, de még főfékhenger fúvóka is, de mégis most hova kapjak? Már hülyét kapok, hogy mindíg ezzel viszem a szerelőhöz az elvileg 4 tárcsafékes, szuper rendszert. Ti tapasztaltok ilyet? Mihez nyúlnátok először? Köszi a válaszokat előre is!
 
Összesen: 51, megjelenítve: 51-32
Dátum:
2015-09-13 17:36:13
#51
Hello
fékerő <-- ez a fékerő szabályzó felujitó készlete?
Dátum:
2015-08-06 21:07:03
#50
D4015 hátsó
D4003 első fék karmantyú
Dátum:
2015-08-06 09:01:27
#49
Ezek közül melyik kéne nekem 80-as évjáratú 1.5-ös polskihoz?

Fék javitó készlet
Dátum:
2013-06-28 15:39:22
#48
Végül is a hibajelenség ugyan az, amit én a hátsó fékcsőhöz írtam. Dugulás vagy azért lehet a rendszerben, mert szutykos, vagy mert már régi, elöregedett és porlad. Ha ez utóbbi, akkor kicserélném, de ellenőrizni kellene, hogy a szutyok nem járta-e át a rendszert.
Tamás
Dátum:
2013-06-14 11:30:29
#47
Nem új a tárcsa, még szép eredeti de alig kopott.

Mindig megnézem ha szétszedem, válla sincs.
Dátum:
2013-06-14 11:29:26
#46
Igen, a könyv szerint két ok is lehet:

1., A főfékhenger a kiegyenlítő furat eldugulása miatt túltelített

(fogalmam sincs ez alatt mit értenek)

2., A főfékhengerben a dugattyú berágódott.

Ahogy írtam korábban azért gyanakszom ennek a hibájára, mert a felkeményedő rendszer (ezért fog a fék azután is, h felengedem a pedált) egy idő után hibátlan, azaz visszaenged és jó. Tehát mintha vagy az olaj lassan jutna vissza az eredeti helyére (itt jöhet ez a fúrat bibi), vagy a dugattyú lassan csúszna csak vissza (mert megszorult v. berágódott).

Munkahengereket a kerekeknél (ahol gyanús volt) már cseréltem, így nem hinném, h ott a baj.
Dátum:
2013-06-14 11:24:06
#45
Szívesen meg is mutatnám, meg én is ránéznék egy másikra, h az mennyire meleg egy kör után.

Sajna a közelemben sincs egy működő polák amit ismernék. :-(
Dátum:
2013-06-13 22:08:27
#44
Kár, hogy olyan messze vagy megnéztem volna!:yes:
Dátum:
2013-06-13 15:34:35
#43
Arra gondolsz, hogy be lenne állva a főfékhenger? Nem tudom... az inkább át szokott ereszteni. Ha állandóan súrlódik a fék, akkor csak valami a munkahengerek körül lesz. Amit korábban írtam, az egy eset volt, az egyik autónknál.
Tamás
Dátum:
2013-06-11 08:31:17
#42
Még egy tipp!
Voltak olyan féktárcsák, nekem is van, melyek 1 mm-el vastagabbak voltak alapból a gyári méretnél. Mérjél rá a tárcsára, persze ha új!!!
Dátum:
2013-06-08 09:46:06
#41
Esetemben sajnos tuti, h más a baj eredete. Nem nehezen megy vissza, hanem érezhetően súrlódnak a betétek a tárcsán. Én nem hiszem, h normális dolog, ha egy autó tüzes kerékkel közlekedik mert átforrósodik minden. :-(

Én a főfékhengerre gyanakszom most, azt fogom szétkapni ha időm (és pénztárcám) engedi. Na meg az időjárás.
Dátum:
2013-06-07 09:58:29
#40
Az nem baj, ha nyomás alatt nehezebben mozog. Az elsőket is csak fogóval lehet megmozdítani (megnyomni).
Én szereléskor egy picikét meg szoktam kenni a karmantyút szilikonzsírral, illetve a nyereg felrakásához is van egy spec zsírom, hogy könnyebben tudjon mozogni.

Üdv!
Dátum:
2013-06-06 15:00:07
#39
Tudtunk légteleníteni, de a fékmunkahenger nem nagyon akaródzott visszamenni, azt hittük be van állva. Lehetett tekerni, de csak nagy erővel, és ha megnyitottuk valahol a rendszert, akkor viszont simán.
Tamás
Dátum:
2013-05-25 16:11:58
#38
Igen arra gondoltam. Hát most nincs jobb ötletem????:bonk:
Dátum:
2013-05-25 11:28:05
#37
Az Autofren márkájú karmanytyúra gondolsz?

Mert olyat vettem bele a Unix-nál.

Kicsit jobb idő lesz megnézem a főfékhengert, de vszínű azt nem javítgatom veszek egy újat és a régit ledobom.

Mondjuk ha lehetek őszinte semmi kedvem megint körbelégteleníteni a rendszert, de azt hiszem, h ezt nem úszom meg...
Dátum:
2013-05-23 09:26:21
#36
Szia!

Én úgy gondolom, hogy a karmantyú nem jó minőségű. Már jártam én is igy. Betettem az újat és melegedett a fék. Nézd meg hogy milyen könnyen mozognak a dugattyúk.
Van egy kék dobozos karmantyútípus az jó! Holnapra meg tudom nézni, de a Bárdinál és az Unixnál biztos hogy van!
A fékfolyadékhoz csak annyit fűznék, hogy a prevent nem igazán a minőség. 1 liter Castrol 3000-4000 ft körül van és azzal biztos, hogy nem lesz probléma és jó a legújabb típus is!

A főfékhengert nem árt kicserélni, ha már mindent felújítasz. Csak acélöntvényből lévőt tegyél be.

Üdv
Dátum:
2013-05-22 17:53:37
#35
Ha így volt légteleníteni tudtál? Akkor kijött az olaj akadálytalanul, vagy láttál morzsalékot a kijövő olajban?

Mert nekem az megy (legalábbis ahol eddig néztem) és tisztának is tűnik.
Dátum:
2013-05-22 16:47:31
#34
Szia!

Egy tipp: mi jártunk úgy, hogy a hátsó fék gumifékcsöve (a pici a tárcsánál) teljes keresztmetszetben el volt dugulva. (Gondolom a gumi elmorzsolódott, aztán az olajjal az idők folyamán valami masszát alkotott). A jelenség hasonló volt, hajlandó volt fékezni, de aztán vissza nem szeretett menni. Ha szétszedtük, nem tudtuk visszatekerni a munkahengert, csak ha meglazítottuk a munkahengernél a fékcsőcsatlakozást. Miután kicseréltük az eltömődött csöveket, a probléma megszűnt.

Üdv: Tamás
Tamás
Dátum:
2013-05-22 16:45:27
#33
Szia!

Egy tipp: mi jártunk úgy, hogy a hátsó fék gumifékcsöve (a pici a tárcsánál) teljes keresztmetszetben el volt dugulva. (Gondolom a gumi elmorzsolódott, aztán az olajjal az idők folyamán valami masszát alkotott). A jelenség hasonló volt, hajlandó volt fékezni, de aztán vissza nem szeretett menni. Ha szétszedtük, nem tudtuk visszatekerni a munkahengert, csak ha meglazítottuk a munkahengernél a fékcsőcsatlakozást. Miután kicseréltük az eltömődött csöveket, a probléma megszűnt.

Üdv: Tamás
Tamás
Dátum:
2013-05-22 10:43:54
#32
Sziasztok!

Nagyon töröm a fejem, gondoltam megkérdezem itt is, hátha van egy jó ötlete valakinek.

A probléma a következő. Mióta - mondjuk úgy - le van állítva az autó (nagyon ritkán járunk vele akkor is inkább kis rövid utakra) küzdök a problémával, hogy "leragad a fék". Gondolom más is jár már így, a jelenség annyi, hogy a fékbetétek dörzsölődnek a tárcsához, ami aztán rettenetesen át is forrósodik.

Megfigyelésem szerint ez nálam főként a jobb első és a bal hátsó kerekeket érintette, így tavaly nyár vége felé az első féknyerget úgy ahogy van kompletten lecseréltem, míg a hátsót új nyereg hiányában felújítottam. Kapott új dugót, minden gumielem ki lett cserélve, új fékolaj lett belerakva, tehát elvileg jó volt, még a kéziféket is sikerült beállítanom, ami azért szép eredmény ennél a típusnál.

Telt múlt az idő, most pár hétvégén megint mentem az autóval és a következőre lettem figyelmes. Alapesetben nincs gond, a fék kiválóan fog, az autó gurul is ha felengedem a pedált, bár picit mintha mindig beleérne a tárcsába a betét, de gondolom, h ennek így kell lennie.

A baj akkor kezdődik, amikor egymás után többször erősen fékezek, mert akkor az van, hogy felépül a nyomás, bitang módon fog is a fék de úgy is marad, nem old vissza. Ezzel a problémával - ahogy már fentebb írtam - találkoztam, nem lepődtem meg, azon viszont nagyon, hogy ha hagyok időt a rendszernek (pl. leragadt fékkel beállok a garázsba és otthagyom) mire legközelebb megyek kutya baja, megint minden ok.

Tehát az van, hogy rettenetesen lassan enged vissza a nyomás. Szerintetek ennek mi az oka?

Én most a főfékhengerre gyanakszom, hogy vagy el van dugulva vmelyik szelep, vagy be van rágva benne a dugattyú, esetleg ki ment benne vmelyik gumielem. Vagy rossz az olaj?

Ti mire tippelnétek? Én nem hiszem, h a féknyergeknél kell keresni a bibit, más meg nem jut eszembe, csak a főfékhenger.

Szerintetek?

Amúgy milyen fékolaj kell ebbe az autóba, mert a régi könyv szerint besorolást én már sehol nem látom. Prevent-et tettem bele DOT4-est a papírja szerint sok szabványnak megfelel, miért ne lenne jó?

Hova kapjak, mert ez így nem nagyon jó...?!

Összesen: 51, megjelenítve: 51-32